Wednesday 29 July 2015

Nikah Bukan Untuk Cerai DIROMBAK!!!

BY AtiqAziz No comments

بسم الله الرحمن الرحيم

APPACITTAA?!

Yeap! Aku dah fikir masak-masak semasa aku masak mee segera berperisa tom yam dicampur beberapa keping daging dan sebiji telur bersama sayur kobis pada minggu lepas. Ya! Minggu lepas... Baru hari ini aku nak masukkan dalam blog? Hahahahaa... (gelak tak ada motif). Memandangkan internet aku di rumah memang sendu dan aku pula baru merancang untuk merangka jalan cerita yang baru. Jadi agak lambat sikitlah untuk aku beritahu. At least, aku merancang lebih awal untuk buat rombakan ini. Tidaklah sedrastik ROMBAKAN KABINET kita!!
*ok! jangan carutz*


Sebenarnya, ROMBAKAN jenis apa yang aku nak buat sebenarnya ni? ROMBAKAN watak dan perwatakan ke? ROMBAKAN latar tempat atau latar masa? Oh! Tidak.. tidak... ROMBAKAN yang aku nak buat lebih besar daripada itu.

ROMBAKAN JALAN CERITA!!!

Yeap!! Rombakan jalan cerita. Sebelum ni fokus aku lebih kepada pembaca dewasa. Jalan ceritanya lebih kepada ke arah dewasa gitew. Tapi apabila aku pula yang dah meningkat dewasa ni, aku rasa jalan cerita yang dah aku rancang 5 tahun dulu (Wow! Lamanya~) tak bersesuaian dengan semua peringkat umur.


Kebelakangan ni, aku banyak bergaul dengan beberapa orang pembaca tegar Blink Book. Mereka dalam lingkungan 10 hingga 17 tahun (aku sahaja yang umur 25 dalam ramai-ramai tu). Ada antara mereka yang mengaku suka membaca novel dewasa di mana banyak unsur-unsur Cinta di dalamnya. Unsur Cinta tu bagi aku bukanlah hal yang besar sangat (sebenarnya aku sangat-sangat menegah budak-budak bawah umur untuk tangkap cintan. Serius!). Aku cuma risaukan jika ada unsur-unsur negatif di dalam novel tersebut yang menyebabkan adik-adik ni terikut-ikut apa yang mereka baca. Kebiasaannya dalam novel dewasa ini kontennya memang lebih kepada perkara-perkara dewasa (You know what I mean~), dan aku mengakui dalam jalan cerita NBUC yang lama ada unsur-unsur dewasa yang keterlalu skeeet... Hehehee~


Jadi... Aku mengambil inisiatif untuk ubah KESELURUHAN jalan cerita yang lama kepada yang baru namun masih menggunakan tajuk yang sama. Aku tak kisah kalau akhirnya jalan cerita itu tak begitu melekat sampai tiada produser drama yang mahu ambil karya aku menjadi drama. Aku serius tak kisah. Sekarang ini, populariti dan wang bukan lagi fokus utama aku. Aku cuma berharap setelah aku siapkan karya NBUC nanti, ada ilmu dan sedikit manfaat yang boleh aku kongsikan kepada pembaca. Biarlah aku tak kaya dunia, aku harap dengan karya aku ini nanti dapat menambah saham pahala untuk aku di akhirat nanti. (Ececeeeeyh...)

Oklah... Sampai di sini saja entri aku kali ini. Dah tak tahu nak borak apa sebenarnya. Doa-doakan NBUC yang baru dapat di-update secepat yang mungkin. InsyaAllah...


ASSALAMUALAIKUM
SELAMAT HARI RAYA
MAAF ZAHIR BATIN









0 comments: