Tuesday 5 January 2016

Wattpad-ku dah Berhabuk!!!!

BY AtiqAziz No comments



Wattpad aku sekarang ini dalam mod hiatus. Apa itu HIATUS? Carilah sendiri maksudnya. Sebab aku dulu pun tak tahu maksudnya, tapi aku cari sendiri
*ok! Kedekut ilmu...*

PhotobucketPhotobucketPhotobucket

Aku sibuk betul menjelang 2016 ni. Setiap kali aku buka email aje, mesti ada aje yang bertanyakan Bilik 303.

"tlg la sambung chapter seterusnya...best giler...seram dowh..."

"Bila nak cont chapter 2. Beginning dah seram"

"Nnti buatlh sambungannya.. Btw cerita ini sangat menarik"

************
Ni komen-komen yang pembaca tinggalkan dekat BILIK 303. Serius! Perasaan bercampur aduk. TERHARU? TERUJA? TERSTRESS?
Semua complete masuk dalam satu pakej.

Terharu...
Kerana tak sangka, karya pertama yang aku letakkan untuk bacaan umum ini ada orang yang nak baca. Aku masa karang cerita tu pada mulanya pernah bersangka buruk dengan diri sendiri.

"Ada ke orang nak baca karya aku ni?"

Spekulasi bangang ini muncul sendiri selepas aku baca hasil karya orang lain yang lebih super gempak tahap hampir terberanak aku bacanya. Apa-apapun terima kasih pembaca yang sudi baca Bilik 303.

Teruja...
Kerana penerimaan pembaca Bilik 303 bagi aku amat memberangsangkan. Sedangkan bagi aku cerita itu biasa-biasa saja. Sekadar tahap light horror tahap tadika aje. Tapi, itulah... Taste orang lain-lain, kan! Macam aku, suka cerita seram gila-gila namatteyh punya. Tapi karang novel seram-seram sendu . Hmmm...

STRESS!!!
Mestilah stress!!! Sekarang ni macam-macam benda buat aku stress. Kerja, of course... Supplier main-main. Kejap harga tak naik, hari ini cakap naik pula. Kan minta aku naik darah aje macam itu! Costumer pula nak semua benda murah. Itu belum cerita dah ambil barang tak bayar. Lepas tu lari menyendiri. Memang aku kejar sampai dapat. Ingat aku tak larat? Hahahahaa....

PhotobucketPhotobucketPhotobucket

Bila baca email-email Wattpad yang masuk dalam gmail box aku pun. Dah menambah stress aku. Hari-hari ada orang minta sambung cerita. Tapi aku tak pernah salahkan mereka. Salah aku, sebab kononnya nak sambung weekly cerita tu. Rupa-rupanya... Akak Takuad!! Manalah nak sangka, kehidupan aku akan menjadi SuperBusy macam ini.


Itu belum cerita lagi... Aku ada satu manuskrip yang boleh jatuh tahap WAJIB DISIAPKAN, tapi aku masih belum mula apa-apa lagi. Aduuuh! Stress!! Lepas ini aku kena susun semula jadual hidup aku. Masa-masa yang perlu diperuntukkan untuk lakukan semua kerja dalam 1 hari.
Duhh...

********

Apa-apapun, sempena tahun baru 2016 ini. Aku mahu lakukan perubahan untuk hidup aku, famili, agama dan semua yang selayaknya mendapat kebaikan. Azam! Semua orang ada azam, aku pun ada. Tapi rasanya tak perlu nak diberitahu di sini. Azam itu biar tertanam di dalam hati dan dizahirkan dengan perbuatan. Bukannya azam di laman sosial dah habiskan sepanjang tahun dengan berhuhuu...

milkysmilemilkysmilemilkysmile

ASSALAMUALAIKUM~

0 comments: